Ovanlig torsdag

Idag är jag sjukanmäld. Är inte kry. Men ska bli idag! Jag vill berätta om gårdagen. Himmel vilken dag! Jag börjar på Bogstadveien men blir efter en timma förflyttad till Karl Johan. Trikken hade fastnat bakom en lastbil så jag var tvungen att åka åt fel håll och ta tunnelbanan(!!). Det var första gången jag åkte tunnelbana i Oslo. Gillar inte riktigt den efter att "Spår i Mörker" har satt sig i mitt huvud. Men vad mycket snabbare det går att ta sig fram! Hur som! Efter en timme på Karl Johan går brand-(Läs: Vatten?)-alarmet och vatten ur snurrur på taket börjar spruta och blöter ned alla kläder. Att det dessutom börjar läcka igenom taket ned till Women gör inte saken bättre. Ute i kylan fick vi stå i tusen år längre än vad det kändes som. Och sedan hann jag jobba några få timmar färre än vad jag behövde för att hinna klart. Nu innan salget också. På kvällen rensade vi Skippergate 21 på ting dem inte behövde. Och sedan plingade två stora flyttboxar på med ännu mera ting :) Vilka julklappar va!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0